1. kapitola

Proč se zajímat o online marketing?

Neujíždí vám vlak marketingu? Online marketing se stává základem a podstatnou součástí marketingu i dalších oborů, které jsou spojené s podnikáním a internetem. Alespoň základní znalost online marketingu začíná být důležitá pro většinu (původně) „offline” marketingových pozic.

Jakmile pochopíte základy online marketingu, získáte přehled v rostoucím oboru a zvýšíte svou hodnotu na trhu práce. Když budete pracovat s online agenturami či specialisty, budete je moci lépe řídit a vyhodnocovat jejich práci, protože čemu nerozumíte, to budete jen s těží kontrolovat a hodnotit.

Věnuji se online marketingu už přes 11 let. Občas se mě kamarádi – „offline” markeťáci nebo nováčci v onlinu ptali, zda bych jim vysvětlil základy online marketingu. Základy online marketingu, by vám měly pomoci získat komplexní pohled na online. Mimo jiné zjistíte, že online marketing zahrnuje různé kanály. A pokud je nebudete správně řídit, může z toho vzniknout pěkná sr**čka. 🙂

Rozumějte řeči kmene onlajňáků

Když budete řešit online marketing, musíte porozumět řeči online markeťáků a základním oblastem v online marketingu – kanály, nástroje, cílení, kampaně, reporting a analytika.

Víte, že agentura nebo specialisté mohou kouzlit s čísly po svém?
Více o takovém kouzlení v kapitole o reportech a vyhodnocování.

Věřím, že vás tato stránka alespoň částečně motivovala k zájmu o online marketingu. V další kapitole se dozvíte, jaké jsou hlavní cíle online marketingu.

Ivo Pačinek

  • Věnuje se online marketingu 11 let.
  • Prošel správou jednotlivých kanálů až po řízení celého onlinu.
  • Má zkušenost s výkonnostním i brandovým onlinem.
  • Stará se o online marketing společnosti BAŤA v Česku a na Slovensku.
  • Zvýšil efektivitu online marketingu společnosti BAŤA na 313 %.
  • Realizuje digitální kampaně se zásahem milionů uživatelů.
  • Sledujte LinkedIn a osobní web.
  • Přihlašte se k odběru newsletteru.