1. kapitola
Proč se zajímat o online marketing?
Neujíždí vám vlak marketingu? Online marketing se stává základem a podstatnou součástí marketingu i dalších oborů, které jsou spojené s podnikáním a internetem. Alespoň základní znalost online marketingu začíná být důležitá pro většinu (původně) „offline” marketingových pozic.
Jakmile pochopíte základy online marketingu, získáte přehled v rostoucím oboru a zvýšíte svou hodnotu na trhu práce. Když budete pracovat s online agenturami či specialisty, budete je moci lépe řídit a vyhodnocovat jejich práci, protože čemu nerozumíte, to budete jen s těží kontrolovat a hodnotit.
Věnuji se online marketingu už přes 11 let. Občas se mě kamarádi – „offline” markeťáci nebo nováčci v onlinu ptali, zda bych jim vysvětlil základy online marketingu. Základy online marketingu by vám měly pomoci získat komplexní pohled na online. Mimo jiné zjistíte, že online marketing zahrnuje různé kanály. A pokud je nebudete správně řídit, může z toho vzniknout pěkná sr**čka. 🙂
Rozumějte řeči kmene onlajňáků
Když budete řešit online marketing, musíte porozumět řeči online markeťáků a základním oblastem v online marketingu – kanály, nástroje, cílení, kampaně, reporting a analytika.
Víte, že agentura nebo specialisté mohou kouzlit s čísly po svém?
Více o takovém kouzlení v kapitole o reportech a vyhodnocování.
Věřím, že vás tato stránka alespoň částečně motivovala k zájmu o online marketingu. V další kapitole se dozvíte, jaké jsou hlavní cíle online marketingu.
Ivo Pačinek
- Autor e-booku Základy online marketingu.
- Věnuje se online marketingu 14 let.
- Pracuje jako konzultant online marketingu.
- Prošel správou jednotlivých kanálů až po řízení celého onlinu.
- Má zkušenost s výkonnostním i brandovým onlinem.
- Realizuje digitální kampaně se zásahem milionů uživatelů.
- 5 let řídil online marketingu v mezinárodní společnosti BAŤA.
- Sledujte LinkedIn a osobní web.
